System logo
Javelo system logo
Trailers for homepage

FAQ

Jaka jest różnica pomiędzy freebike i e-bike?

Freebike to rower elektryczny bez wybranej opcji wspomagania
E-bike to rower elektryczny z wybraną funkcją wspomagania.
Wybory dokonujesz przed wypożyczeniem roweru

Do czego służy Login i Pin?

Login i Pin służy do zalogowania się do systemu Użytkowników, który wypożyczają rowery według umowy DŁUGOTERMINOWEJ.
Dla Użytkowników systemu Javelo login i pin nie jest wymagany.

Jak wypożyczyć rower JAVELO

Szybko i łatwo! Zarejestruj się na stronie javelo.pl lub w APLIKACJI FREEBIKE 2.0. Gdy to zrobisz, wystarczy, że zalogujesz się swoim numerem telefonu i hasłem oraz wpłacić środki, aby móc wypożyczać rowery.

Gdzie mogę poruszać się rowerem Javelo?

Możesz jeździć na rowerze w strefie JAVELO (możesz to zobaczyć na mapie w aplikacji lub na stronie internetowej). Zwrot roweru jest możliwy na stacjach, a za dodatkową opłatą poza stacjami w strefie JAVELO. Nie wolno Ci zwrócić roweru w strefie czerwonej i poza strefą JAVELO.

Dlczego nie mogę wypożyczyć roweru Javelo?

Możliwe, że wybrany przez Ciebie rower ma niski poziom naładowania baterii i czeka na wymianę lub ma inny problem techniczny. Spróbuj pożyczyć inny rower w pobliżu lub zadzwoń na infolinię klienta.

Dlczego nie mogę zwrócić roweru Javelo?

Najpierw sprawdź w aplikacji, czy nie znajdujesz się poza strefą JAVELO. Jeśli nie, sprawdź, czy znajdujesz się na otwartej przestrzeni w zasięgu sieci GSM.

Jeśli rower nadal nie wraca, skontaktuj się z obsługą klienta.

Co zrobić jeśli zapomnę numeru PIN?

Numer Pin dotyczy Użytkowników umów DŁUGOTERMINOWYCH.
Dane można odzyskać samodzielnie na naszej stronie internetowej javelo.pl. wg schematu: "ZALOGUJ SIĘ" -> "Przypomnij lub zmień hasło?" -> uzupełnij pole na adres e-mail przypisany do konta -> "wyślij dane do logowania".
ALBO na stronie freebike.onepass.com wg. schematu: "ZALOGUJ SIĘ" -> "Przypomnij lub zmień hasło?" -> uzupełnij swój numer telefonu (ZMIEŃ HASŁO) -> dalej postępuj zgodnie z poleceniami wyświetlanymi na monitorze.

Pamiętaj, aby zawsze wylogować się i ponownie zalogować po każdej wykonanej operacji.

Użytkownicy z aplikacją ANDROID

Jeśli masz trudności z uruchomieniem aplikacji lub podczas trwającego wypożyczania roweru, ręcznie wyłącz i włącz udostępnianie lokalizacji w telefonie.

Kto odpowiada za zniszczony rower?

Od momentu wypożyczenia roweru do zwrotu jednośladu w stacji Javelo, za rower odpowiada Użytkownik. Jeśli podczas użytkowania rower zostanie uszkodzony z Twojej winy, niestety to Ty będziesz musiał ponieść koszty jego naprawy. Ale spokojnie – jeśli nie Ty będziesz odpowiedzialny za uszkodzenie roweru i zgłosisz nam bezzwłocznie całe zajście, nie poniesiesz żadnych konsekwencji.

Ile rowerów mogę wypożyczyć?

Na jedno konto możesz jednocześnie wypożyczyć maksymalnie 4 rowery. Każdy z nich musisz wypożyczyć osobno, podając swoje dane identyfikacyjne. Dla każdego roweru system osobno nalicza czas wypożyczenia.

Czy zarejestrowany w systemie Javelo mogę korzystać z rowerów w innych miastach?

Nie – rejestracja w systemie Javelo i zaakceptowanie regulaminu nie umożliwia korzystania z rowerów miejskich w innych miastach.

Co zrobić, jeśli system JAVELO naliczył mi nieodpowiednią opłatę?

Jeśli kwota, jaką system naliczył Ci za korzystanie z JAVELO, nie jest adekwatna do stanu faktycznego, złóż reklamację, wysyłając do nas wiadomość na adres reklamacje@javelo.pl, w ciągu 14 dni od zdarzenia. Na jej rozpatrzenie mamy 7 dni. Jeśli po weryfikacji okaże się, że system popełnił błąd, zwrócimy Ci całą nieodpowiednio naliczoną sumę.

Jak dokonać płatności w Systemie Javelo?

Konto możesz zasilić za pomocą płatności internetowej Pay U (karta Visa lub Mastercard, BLIK, lub przelew)